Putte, Anna, Mrs X och jag.

Idag försov jag mig. Herregud. Skulle vara duktigt och gå upp halv tio. Men nej, jag vaknade tolv. Klantigt, eftersom jag skulle möta A i stan klockan ett. Fick skjuta upp det hela 1½ timme.

Det känns som om jag lever i någon himla Animal Planet-värld. Det bor tydligen en orm i vår trädgård. Det innebär att jag inte längre går ut på baksidan. Mor och far min har döpt den till Snoke. Tidigare idag fann vi även en död skatunge ligga i vår vattentunna. Hjälp. Jag vågade inte kolla efter hur den såg ut. Vi har även haft igelkottar.

När jag ändå berättar om djur. Jag dödade två sniglar i onsdags kväll. Förfan. Det är sjukt spännande att dela dem på mitten och se slemmet åka ut.
Samma kväll såg jag och en vän en hästsnopp. Herregud. Vi blev helt hysteriska och började fotografera.
Senare den kvällen började vi dessutom diskutera Animal Planet och apor. Shiet, vilken galen djurdag!

du kommer resa runt i världen
eftersom mycket vacker är den
att klättra upp på världens högsta topp
skulle nog vara något roligt för din knopp
att rädda regnskogar och djur
så de slapp sitta i bur
det tror jag skulle göra dig gla'
för du är så otroligt jävla skitbra
greenpeace är också en grej
men det skulle dock inte passa mej
så satsa du på allt
dock inget farligt och kallt
och om kärleken känns rätt för dig
skit i andras skit och i mig
då du endast ska följa hjärtat ditt
inte hennes, hans eller mitt
/ Världens finaste dikt av världens finaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0